El Consorci Provincial de Bombers continua amb les jornades de preparació dels responsables municipals, oferint-los ferramentes i coneixements per a gestionar de manera eficaç qualsevol incidència que afecte la població, a través a través de jornades impartides pels professionals del Consorci. Ja s’hi han realitzat fins a la data quatre d’eixes jornades, amb gran èxit.
L’objectiu d’estes jornades que van començar el mes de juliol passat és que els màxims responsables dels municipis tinguen clar com “actuar amb certesa i amb més professionalitat davant una emergència en l’àmbit local”, ha expressat el diputat de Bombers, David Vicente.
“Per a la Diputació de Castelló és fonamental sensibilitzar i formar als alcaldes i alcaldesses dels nostres municipis sobre la importància de la planificació davant emergències i dotar-los de les ferramentes i coneixements essencials per a poder actuar amb diligència i eficàcia davant qualsevol emergència”, ha insistit el diputat provincial.
Durant estes jornades formatives es repassen les competències i responsabilitats d’esta gestió en l’àmbit municipal dins del Pla Territorial Municipal d’Emergències (PTME) en la Comunitat Valenciana, un document tècnic-normatiu que té com a objectiu establir l’organització i els procediments d’actuació dels recursos i servicis municipals davant qualsevol tipus d’emergència que puga produir-se en el terme municipal. “D’ací la importància que cada alcalde conega este pla i la seua aplicació”, ha incidit David Vicente.
Així mateix, els assistents a les sessions organitzades pel Consorci Provincial coneixen, de primera mà, els protocols de coordinació del municipi amb el Consorci de Bombers i restes d’administracions implicades en una emergència, així com l’ús dels equips de comunicacions per a emergència de la xarxa CoordCom de la Generalitat Valenciana.